Na przełomie listopada i grudnia uczniowie klasy VII realizowali projekt plastyczno-czytelniczy „Czytam, bo lubię”, prezentujący formy wypowiedzi artystycznej, takie jak: happening, performance, asamblaż, instalacja. Celem podejmowanych działań – oprócz poznania wymienionych nurtów plastycznych – było zachęcenie uczniów naszej szkoły do czytania książek. Projekt był realizowany w kilku etapach. Na korytarzu szkolnym uczniowie przygotowali asamblaż – kolaż, który prezentował wszystkie nurty artystyczne. Kolejne działanie to happening „Czytanie na polanie”. Siódmoklasiści stworzyli papierowe drzewo, które ustawione w sali teatralnej było centralnym elementem wydarzenia. Przez trzy dni podczas długich przerw wszyscy chętni uczniowie mogli wygodnie ułożyć się z kocem i poduszką pod drzewem i słuchać baśni „Za siedmioma wyspami, za siedmioma morzami”, które czytali dla nich uczniowie klasy VII: Milena Czaja, Nikola Żurek, Weronika Kubek, Jakub Lik, Cezary Jarosz, Krzysztof Sroka. Realizowane były spotkania biblioteczne, podczas których uczniowie wyszukiwali ulubione książki i prezentowali je przy wykonanej ściance „Nie jestem statystycznym Polakiem – lubię czytać książki”. Do czytania zachęcały również cytaty rozwieszone na klatce schodowej. Zorganizowany został też konkurs plastyczny „Najpiękniejsza okładka do mojej ulubionej książki” – plakat informacyjny przygotował Kamil Strzałka. Wszystkie działania cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczniów, pobudzały do refleksji, rozwijały zainteresowania i zdolności. Opiekunami projektu byli nauczyciele Maria Kuczkowska-Durlak oraz Marek Mytkoś.





